Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled technických aspektů vývoje leteckých proudových motorů
Doseděl, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce přehledně zpracovává technické aspekty vývoje proudových motorů. Zabývá se jejich historickým vývojem, dále obsahuje přehled jednotlivých koncepcí motorů. Rozebírá současné motory použivané v civilním letectví a stručně nastiňuje jejich možný vývoj.
Metodika měření rozložení teploty za proudovým motorem
Koutný, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením rozložení teploty za proudovým motorem. V rešeršní části jsou uvedeny vybrané způsoby měření teploty. Praktická část je pak rozdělena na návrh (a poté i montáž) měřicího stendu, metodiku měření a samotné měření. Hlavním výstupem jsou teplotní mapy získané měřením teplot za proudovým motorem TJ – 42.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Návrh technologie výroby výstelky labyrintové ucpávky
Katolický, Jiří ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení současného stavu řešení ucpávkových systémů vysokootáčkových turbínových motorů ve světě a navrhuje nové netradiční provedení výstelky labyrintové ucpávky turbínové strany malého proudového motoru, včetně technologie výroby, technickoekonomického hodnocení a experimentálního ověření.
Moderní nízko-emisní spalovací komory pro lopatkové motory
Mašek, Jakub ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem moderních nízko-emisních spalovacích komor lopatkových motorů. Zaměřuje se především na popis konstrukčních parametrů nízko-emisních spalovacích komor, zhodnocení jejich vlastností a použití v civilní letecké dopravě. Popisuje také příčiny vývoje moderních komor a odhadovaný vývoj v této oblasti leteckého průmyslu. Dále se tato práce zabývá legislativou upravující emise leteckých lopatkových motorů, historií certifikačních standardů a studiem organizací, které tyto standardy vydávají a kontrolují jejich dodržování.
Palivo-regulační soustavy leteckých lopatkových motorů
Mašková, Šárka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá palivo-regulačními soustavami leteckých lopatkových motorů, konkrétně historickým vývojem těchto soustav včetně přiblížení současných trendů v této oblasti, popisem funkce různých typů palivo-regulačních jednotek a důležitých regulačních veličin. Poslední částí práce je popis konkrétní palivo-regulační jednotky pro motor M601 vyráběné firmou Jihostroj a.s.
Engine simulator - HW development
Starosta, Michal ; Hutyra, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
STAROSTA, Michal . ENGINE SIMULATOR – HARDWARE SUGGESTION. Bachelor’s thesis. Brno: University of Technology, Faculty of electrical engineering and communication, 2009. 51 s., Supervisor.: Ing. Stanislav Klusáček. This work describes suggestion of concept of simulator of jet egine for purposes of testing control unit for this engine FADEC. There are described possibilities of software and hardware facilities for simulator realization. Possibilities of software facilities are mainly focused on Matlab / Simulink program to communicate in real time with card for data acquisition.
New trends in the development of jet engines
Chabada, Martin ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
The thesis is divided into two parts. The first part deals with the historical development and the primary division of jet engines followed by their construction and thermodynamics. The second part mainly focuses on new trends in the development, the 3D printing and alternative fuels used in the aviation industry.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Vývojové trendy leteckých lopatkových motorů
Fiala, Luboš ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnout aktuální vývoj probíhající v oblasti lopatkových civilních motorů. Tento vývoj je směřován ke snížení spotřeby paliva a zvýšení termické a propulzní účinnosti. Popsané principy vychází především z výzkumných programů ACARE, Vision 2020 a VITAL. Projekty jsou rozpracovány a některé jsou již ve stádiu letových zkoušek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.